Γράφαμε και χθες πως το Φανάρι στρέφει τα μάτια του στην Σερβία και θέσαμε το ερώτημα τι θα γίνει με την «μακεδονική εκκλησία» με αφορμή
και τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Μπάτσκας Ειρηναίου, που ακολούθησαν
την επίθεση του Μαυροβουνίου Αμφιλόχιου κατά του Φαναρίου και
συγκεκριμένα κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Στο θέμα είχαμε και
“καυτή” συνέχεια. Την σκυτάλη των δηλώσεων πήρε ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος
κ. Ιωάννης, ο οποίος μίλησε στην εφημερίδα του Βελιγραδίου «Politika»
γνώστης του ζητήματος της “μακεδονικής εκκλησίας” και πολυβασανισμένος
από τους σχισματικούς με την φυλάκιση και τις μακροχόνιες δικαστικές
περιπέτειες.
Ειδικά για αυτό
σχολίασε «όπως είναι γνωστό, φυλακίστηκα πολλές φορές και μετά την
τελευταία αποφυλάκισή μου το 2015, οι δικαστικές διαδικασίες
συνεχίστηκαν. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο διάλογος είχε διακοπεί.
Τώρα υπάρχει μια άλλη διαδικασία ενώπιον του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Ωστόσο, παρά όλες τις ανεκπλήρωτες προϋποθέσεις, συμφωνήσαμε ότι οι
διαπραγματεύσεις θα πρέπει να συνεχιστούν προκειμένου να επιλυθεί τελικά
το καθεστώς της «Μακεδονικής εκκλησίας», η οποία είναι σε σχίσμα για
πολλές δεκαετίες.»
Αναφέρθηκε και στο αίτημα των Σκοπιανών στους Βούλγαρους και συμπλήρωσε:
Πρόσθεσε ότι «μέχρι να
καθίσουν όλοι στις καρέκλες, οι διαπραγματεύσεις είναι αδύνατον να
ξεκινήσουν.Επομένως, η αίτηση για έκκλητο προς το Οικουμενικό
Πατριαρχείο για το καθεστώς της «Μακεδονικής εκκλησίας» δεν έχει νόημα,
διότι ακόμη και αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε το δικαίωμα προσφυγής
σε κάποιο βαθμό, αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο σε ατομικό επίπεδο.
Τώρα όμως που οι κρατικές σχέσεις με τη Βουλγαρία βελτιώθηκαν, ο
πρωθυπουργός θεώρησε ότι θα μπορούσε να επηρεάσει τη βελτίωση των
σχέσεων μεταξύ Βουλγάρικης και λεγόμενης «Μακεδονικής» εκκλησίας. Όμως
αυτό δεν υλοποιήθηκε, επειδή οι εκκλησιαστικές σχέσεις είναι ανεξάρτητες
από τις κρατικές. Μόλις το καταλάβουν αυτό οι πολιτικοί της Βόρειας
Μακεδονίας και αφήσουν την εκκλησία μόνη της, να λύσει το μεγάλο
πρόβλημα τότε θα υπάρξει λύση. Μέχρι όμως αυτοί θα θέλουν να έχουν
εξουσία στην «Μακεδονική εκκλησία», είναι αδύνατο να βρεθεί λύση»
Κράτησε πάντως
αποστάσεις από τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Μαυροβουνίου κ. Αμφιλόχιου
σύμφωνα με τις οποίες στα Σκόπια θα εφαρμοστεί το «Ουκρανικό σενάριο»,
και κατέληξε στέλνοντας σαφές μήνυμα:
«Είναι απαράδεκτο το
γεγονός ότι στον 21ο αιώνα, μόνο μία Εκκλησία, ακόμη και αν είναι η
Πρωτόθρονη, να αποφασίζει για ζητήματα που αφορούν όλες τις άλλες
τοπικές ορθόδοξες εκκλησίες. Αυτό θα ήταν ιδιαίτερα επιζήμιο και για το
Οικουμενικό Πατριαρχείο, του οποίου το πρωτείο τιμής δεν τίθεται υπό
αμφισβήτηση, αλλά το πρωτείο εξουσίας είναι απαράδεκτο στην Ορθόδοξη
Εκκλησία» .
Αυτές τις δηλώσεις
σχολίασε ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης, Κληρικός της Κρήτης,
Επαρχίας του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος επανειλημμένα εδώ και μήνες
πολεμάει την Ρωσία, τους αντιδρώντες στο Φανάρι και γενικά όσους δεν
υπακούν στις βουλές του Οικουμενικού Πατριαρχείο ξεφεύγοντας πολλάκις
από τα όρια της κοσμιότητας.
Αυτήν την φορά για να αντικρούσει
τις δηλώσεις του Σέρβου Αρχιεπίσκοπου επικαλέστηκε-άκουσον άκουσον- ρήση
του Μεγάλου Αντωνίου και συγκεκριμένα αναφέρει: “Θα ξεκινήσω από το πιο εξωφρενικό των δηλώσεων: ότι δηλαδή «είναι απαράδεκτο ότι στον 21ο αιώνα, μόνο μια Εκκλησία, ακόμη και αν είναι η Πρωτόθρονη, να αποφασίζει για ζητήματα που αφορούν όλες τις άλλες τοπικές ορθόδοξες Εκκλησίες. Αυτό θα ήταν ιδιαίτερα επιζήμιο και για το Οικουμενικό Πατριαρχείο, του οποίου το πρωτείο τιμής δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση αλλά το πρωτείο εξουσίας είναι απαράδεκτο στην Ορθόδοξη Εκκλησία». Διαβάζοντας αυτά, ρωτώ με πολύ σεβασμό, άγιε αρχιερέα: πού και από ποιον διδαχθήκατε Ορθόδοξη Εκκλησιολογία; Έχετε μελετήσει έστω και επιγραμματικά την Ιστορία της Εκκλησίας Σερβίας, στην οποία υπάγεσθε μετά την αποστασία σας από τους χειροτονήσαντάς σας αρχιερείς;
Όταν η Σερβία πήρε το Αυτοκέφαλο, αλλά και την Πατριαρχική αξία μάλιστα, από μόνο το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τότε δεν ήταν απαράδεκτο αυτό που εσείς ονομάζετε «πρωτείο εξουσίας»; Και μόνο η Σερβία; Ξέχασα, όμως, αυτό συνέβη στον 20ό αιώνα! Τον 21ο άλλαξε η Εκκλησιολογία, ακριβώς μετά την περίπτωση της Πολωνίας φαίνεται, ύστερα από τους δυο Παγκόσμιους Πολέμους! Αλλιώς δεν εξηγείται! Πόση ακόμη προπαγάνδα να αντέξουμε; Πόση;
Κοιτάξτε, Σεβασμιώτατε: το πρωτείο της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, για όποιον έχει διαβάσει στοιχειωδώς (όχι σπουδαία πράγματα) είναι Πρωτείο Ευθύνης! Ούτε τιμής, ούτε εξουσίας! Τιμής φαίνεται στα μάτια όσων το βλέπουν απ’ έξω και δεν αντιλαμβάνονται το τι σημαίνει να είσαι επιφορτισμένος με το καθήκον της ευσταθείας των Αγίων του Θεού Εκκλησιών. Αυτός είναι ο Κωνσταντινουπόλεως. Το έγραψαν οι Κανόνες αλλά το κυριώτερο; Το επιβεβαιώνει διαχρονικώς η πράξη της Εκκλησίας! Δεν θα αναλυθώ σε παραδείγματα. Όμως, σας παρακαλώ, να τα αναζητήσετε, να διδαχθείτε από τους εν Ελλάδι Θεολόγους που τυχόν συναναστρέφεσθε και να μάθετε! Αλλά ποτέ «μονά ζυγά δικά μας» όπως λέει ο λαός μας. Τον οποίο λαό μας φαίνεται ότι μερικοί τον υποτίμησαν διανοητικώς αλλιώς δεν θα τον έκαναν να πιστεύει ότι φυλακίζεσθε χάριν της… ελληνικότητας της Μακεδονίας μας! Διότι αυτό πιστεύουν! Ότι οι «κακοί» σχισματικοί σας πολεμούν και σας φυλακίζει το κράτος επειδή τάχα εσείς δεν δέχεστε τον όρο «Μακεδονική» στην Εκκλησία σας! Και από την άλλη η επίσημη εκκλησιαστική σας αρχή γράφει και σβήνει με αυτόν τον τίτλο!
Η αλήθεια είναι όμως, όπως φαίνεται, ότι το κράτος ίσως λέει: «εγώ θέλω να απαγκιστρωθώ από τον εκσερβισμό μου διότι με ενοχλεί και εσύ τον φέρνεις μέσα μου!». Και όμως στην Ελλάδα το έχουν ως μαρτύριο και ως ομολογία!…
Επιπλέον, χαιρόμαστε ότι ομολογείτε και γραπτώς ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έδωσε αυτές τις περιοχές στην Εκκλησία Σερβίας, αποσιωπώντας όμως εσκεμμένα για ποιους λόγους γράφει ο Τόμος ότι το έκανε αλλά και ποιας λογής βιαιοπραγίες ήθελε να σταματήσει με αυτή την κίνηση τότε. Αλλά μάλλον αυτά δεν σας απασχολούν!
Τελικά, αυτός ο καιρός που περιγράφει ο Καθηγητής της Ερήμου ήρθε και παραήρθε! Μάλλον πρέπει να καταφύγουμε στις ερήμους για να βρούμε λογική!”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου